امروز : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۴
منتشر شده : شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ | ۵:۰۸ ب.ظ ­ ­ کد خبر:13732 ­ ­ تعداد بازدید :45 بازدید

خصوصی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی؛ به نفع مردم یا سرمایه‌گذار؟



با نگاهی به اتوبوس‌های موجود در خیابان‌های تختی و باباطاهر شهر همدان و مقایسه آن با اتوبوس‌های موجود در خیابان شریعتی، متوجه تفاوت عمده کیفی و ظاهری اتوبوس‌های این خیابان‌ها با یکدیگر می‌شوید.
به گزارش _رزن جوان، منطقه همدان، توزیع غیریکنواخت اتوبوس‌های جدید و با کیفیت‌تر سازمان اتوبوسرانی در خطوط مختلف برای خدمت‌رسانی باعث وجود ابهامات و سوالاتی برای مردم شده است که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه به برخی از این سوالات پاسخ می‌دهد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه به خبرنگار _رزن جوان گفت: اتوبوس‌های مورد استفاده در خیابان شریعتی مربوط به بخش دولتی و اتوبوس‌های خیابان‌های باباطاهر و تختی ۱۰۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است و اتوبوس‌های موجود در پایانه سرگذر نیز متشکل از اتوبوس‌های دولتی و خصوصی است.
بابک اسدی درباره تفاوت اتوبوس‌های به‌کار رفته در این خیابان‌ها اظهار کرد: اتوبوس‌های خیابان شریعتی از اتوبوس‌های جدیدی هستند که قیمت بالایی دارند و بخش خصوصی توانایی خرید این اتوبوس‌های جدید را ندارد.
وی در مصاحبه ماه گذشته خود با _رزن جوان، از تغییر مسیر خدمات‌رسانی تمام اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان هر ۴ ماه یکبار گفت و یادآور شد: اتوبوس‌های این سازمان به صورت چرخشی در مناطق مختلف شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اسدی درباره اینکه چرا از اتوبوس‌های جدید و با کیفیت مورد استفاده در خیابان شریعتی در خیابان‌های باباطاهر و تختی استفاده نمی‌شود و این جابجایی که گفته بودند صورت نمی‌گیرد، پاسخ داد: اگر اتوبوس‌های خیابان شریعتی که دولتی هستند، در خیابان‌های باباطاهر و تختی که در اختیار بخش خصوصی است مورد استفاده قرار گیرند، باعث ناراحتی و نارضایتی بخش خصوصی می‌شود چرا که مردم تمایل دارند سوار اتوبوس‌های زیبا شوند و با این کار بخش خصوصی ضرر می‌کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار _رزن جوان مبنی بر اینکه این تفاوت در استفاده از اتوبوس‌های جدید و باکیفیت در خیابان‌های منتهی به مناطق بالای شهر همدان باعث ناراحتی مردم و نارضایتی مردم می‌شود؟ گفت: تا کنون حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده است که طبق قانون این امکان وجود دارد تا ۱۰۰ درصد اتوبوسرانی به بخش خصوی واگذار شود و با واگذاری بیشتر به بخش خصوصی تلاش می‌شود تا این مشکلات مرتفع شود.
اسدی اسفند سال ۹۶ نیز در گفت‌وگو با _رزن جوان از اضافه شدن ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل خبر داده بود که تا کنون این ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است.
وی درباره زمان اضافه شدن این ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به خبرنگار _رزن جوان گفت: تعداد اتوبوس‌ها به ۱۷ دستگاه افزایش یافته است که تعدادی از آنها تا ۲۰ شهریور و مابقی تا پایان مهرماه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه درباره اینکه این اتوبوس‌ها در کدام خطوط مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ افزود: در حال حاضر مشخص نیست این ۱۷ دستگاه اتوبوس جدید در کدام خطوط مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی درباره علت تأخیر تقریبا ۶ ماهه در اضافه شدن این اتوبوس‌ها به ناوگان اتوبوسرانی اظهار کرد: شرکتی که باید اتوبوس‌های جدید را به اتوبوسرانی تحویل می‌داد، به علت تورم، زمان تحویل را به عقب انداخته است.
اسدی درباره افزایش قیمت بلیط‌های اتوبوس نیز خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در ۴ خط  مریانج، دانشگاه آزاد، جورقان و یکن‌آباد مبلغ ۱۰۰ تومان و در سایر خطوط مبلغ ۵۰ تومان بوده است.
به گزارش _رزن جوان؛ قرار است ۱۷ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود اما طبق گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه، با توجه به اینکه خیابان‌های تختی و باباطاهر در اختیار بخش خصوصی است و از طرفی بخش خصوصی توانایی خرید اتوبوس‌های جدید را ندارد و بخش دولتی هم برای ناراحت نشدن بخش خصوصی نمی‌تواند از اتوبوس‌های با کیفیت و جدید خود در این خیابان‌ها استفاده کند، در نتیجه اضافه شدن این ۱۷ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی نفعی برای مردمی که از اتوبوس‌های خیابان‌های تختی و باباطاهر استفاده می‌کنند، ندارد.
همچنین افزایش قیمت بلیط‌های اتوبوس در حالی برای تمام خطوط به صورت یکسان صورت گرفته که امکانات و اتوبوس‌های یکسانی برای تمام خطوط در نظر گرفته نشده است بنابراین سوالی که به وجود می‌آید این است که خصوصی‌سازی سازمان اتوبوسرانی به نفع مردم است یا به نفع سرمایه‌گذار بخش خصوصی؟
خبرگزاری _رزن جوان، این مشکل را از دیگر مسئولان مرتبط پیگیری خواهد کرد و نتایج آن را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

انتهای پیام

لینک منبع


0 بار پسنديده شده است


برچسب‌ها, ,

گزارش تصویری

سفر وزیر کار به رزن

آخرین اخبار